1. HABERLER

  2. SAĞLIK

  3. Kan Şekeri Düşmesi (Hipoglisemi) Belirtileri ve Tedavisi
Kan Şekeri Düşmesi (Hipoglisemi) Belirtileri ve Tedavisi

Kan Şekeri Düşmesi (Hipoglisemi) Belirtileri ve Tedavisi

Kan şekeri tıpta ve halk arasında glikoz olarak da bilinmekte ve buna bağlı olarak kan şekerinin düşmesinin bazı nedenleri vardır.

A+A-

Kan şekeri tıpta ve halk arasında glikoz olarak da bilinmektedir. Glikoz öncelikle karbonhidrat içeren yiyecekler ile birlikte vücuda girdikten sonra bu tür yemekler tercih edilir ve kan dolaşımında kullanılır. Bu şekilde hücreler için enerji kaynağı da ortaya çıkmış olur. Normal miktardan az şekilde glikoz vücudun fonksiyonlarını yerine getirme işine de yarar.Ancak kan şekerinin düşürücü ilaçlar kullanan kişilerde kısa süreli de olsa bu tür problem ara ara baş göstermektedir.

Düşük Kanın Sebepleri

Hipoglisemi olarak da bilinen kan şekeri düşüklüğü, vücudun hücrelerine yetecek şeker olmaması durumunda tehlikeli durumlar ön plana çıkabilir.Kan şekerinin düşük olduğu miktarlarda 70 mg/dL ya da 3.8 mmol’ün altındaki kan şekeri değeri olarak bilinir. Hipoglisemi olan kişilerde kan şekeri düştüğü zamanlarda baş dönmesi, bulantı, görmede zayıflama ya da bulanık görme, açlık, uykuda ağlama veya kabus görme, zor uykuya dalma, terleme, sebebi anlaşılmayan yorgunluk, sebepsiz mod değişimleri, sinirlilik, kalbin hızlı atması ve zaman zaman da bilinç kaybı gözlemlenmektedir.

Diyabetli insanların kullandıkları ilaçların bir yan etki olarak kan şekerinin normalden fazla düşmesine sebep olmakta birlikte bazı sorunların da yaşanmasına neden olur. Pankreasın yeterli insülini üretmez ve Tip 1 diyabet rahatsızlıkları gözlemlenmektedir. Bu sebeplerden dolayı vücuda fazla glikoz alınması durumunda şeker seviyesi olması gerekenden fazla düşer ve hipoglisemi oluşur. Önlem olarak ilaçların dozunu doktorlarınızın tavsiyelerine göre kullanabilirsiniz.

Kan Şekeri Düşmesi (Hipoglisemi) Belirtileri ve Tedavisi

Düşük Kan Sebebinin Nedenleri

Çok fazla değişik miktarlarda ilaç kullanmak öğün atlamak, normalden az miktarda yemek veya normalden fazla egzersiz yapmak, yemeği geç yediği halde ilacın saatini buna göre ayarlamamak diyabetli insanlarda kan şekerinin düşmesine neden olabilmektedir. Bunun yanında yetersiz yemek yedikten sonra fazla egzersiz yapılması ya da ilaç kullandıktan sonra alkol alınması gibi durumlar da düşük kan şekerine rastlanabilir.

Düşük kan sebepleri arasında Bazı ilaçların kullanımı, Hepatit ya da böbrek rahatsızlıkları gibi bazı tıbbi durumlar, Fazla insülin salgılayan bir tümör oluşumu, Böbrek üstü bezi gibi iç salgı bezleri ile ilgili bozukluklar, Aşırı alkol tüketimi ve Hormon yetersizliği gelir.

İlgili Diğer Konular

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.